مدیرکل خدمات مخابراتی شرکت مخابرات استان تهران در مورد حجم پاسخگویی سامانه تلفنی 118 به متقاضیان گفت: 118 طی 5 ماه اخیر روزانه حدود 500 هزار تماس تلفنی را پاسخگو بوده است.
وایمکس نیوز - عباس ابوالقاسمی آزاد در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه سامانه تلفنی 118 در هر ساعت حداقل حدود 50 هزار تماس تلفنی را پاسخگو است، گفت: اشغالی سامانه 118 بیشتر مربوط به برخی درخواست های غیرمعمول است چرا که مشترکان تلفن ثابت در اغلب موارد از 118 به جای دفترچه تلفن استفاده می کنند و به طور مداوم برای شماره های مورد استفاده و غیرضروری خود با این سامانه تماس می گیرند.
وی از تماس گیرندگان خواست تلفن های مورد نیاز خود را حتی المقدور جایی یادداشت کنند تا بار ترافیکی سامانه 118 برای پاسخگویی افزایش نیابد
وی گفت: زمان پیک ترافیک سامانه 118 حدود ساعت 12 تا 14 است که دراین ساعات از مشترکان خواسته می شود چنانچه به ترافیک ارتباطی برخورد کرده و با بوق اشغال این سامانه مواجه شدند به طور مکرر شماره گیری نکرده تا اشغالی 118 به صورت تصاعدی افزایش پیدا نکند.
مدیرکل خدمات مخابراتی شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه 118 در زمان پیک ترافیک تنها قادر به پاسخگویی 30 درصد تماس ها است، گزارشی از پاسخگویی یک روز کاری این سامانه ارایه کرد و گفت: گزارش ها از یک روز کاری 118 نشان می دهد که از ساعت 8 تا 9 پاسخگویی این سامانه 100 درصد، ساعت 9 تا 10 صبح پاسخگویی 94 درصد، 10 تا 11 صبح حدود 70 درصد و ساعت 11 تا 12 پاسخگویی به حدود 30 درصد کاهش می یابد.
وی گفت: سامانه 118 در بین ساعت 11 تا 12 در روز مورد گزارش، 180 هزار درخواست داشته که 130 هزار بار مشترک با بوق اشغال مواجه شده و تنها 50 هزار بار پاسخگویی موفق انجام شده است. این به این دلیل است که مشترک با شماره گیری پی در پی بار ترافیکی این سامانه را بالا می برد.